onsdag den 25. juli 2012

Tivoli d.24.juli 2012.

Jeg var en tur i Tivoli i København i går aftes. Det var det skønneste vejr. Så jeg gik mig en tur derinde.
En enkelt tur blev det til i denne forlystelse .

Billedet siger måske ikke så meget men det er Dæmonen ,som er en rutchebane med loop . Det er bare så skønt at føle centrifugal kraften mens man har hovedet nedad.


Det gyldne tårn prøver jeg en gang om året men det var ikke i går da der var for mange mennesker i kø.


Heller ikke Monsunen .


Eller Surretoppen. Det er ellers de forlystelser i Tvoli jeg prøver oftest.


Til gengæld nød jeg at gå rundt og se på blomsterne.


Jeg nyder at det ikke er mig som skal passe dem. Og så er der altid nye friske blomster derinde.


Spejlinger .


Springvand.


En tekst som siger det hele.


Lidt pantomine.Der var fuldt hus.


Ham her kikkede med.


Woodhouse som har en flot trappe og lækkert design.


Var lige ved at købe den i midten men veninden ved det godt :-)
Den øverste kunne jeg godt have hængende men det skilter jeg normalt ikke med ;-)
Den nederste ved jeg jo godt i forvejen ;-D

Man støder på mange pudsigheder ,hvis man bare har øjnene med sig. Det er også derfor jeg tager i Tivoli ret tit. Jeg kan li stemningen og bare prøve en enkelt ting . Spise en is og så gå hjem igen. Med mig har jeg så fået lidt indtryk.




1 kommentar:

  1. He he Kirsten. Godt du sparede pengene for kunne du have alle de bånd hængende på dig i virkeligheden. De fleste af os ku nok bruge de fleste, heldigvis besidder vi jo alle mulige og umulige egenskaber allesammen. Ja Tivoli elsker jeg også. Jeg er ikke til forlystelser. Bliver syg og dårlig, men elsker stemningen og blomsterne og at se på mennesker. En smuk plet i vores travle hovedstad. Desværre også dyr for dem som ku trænge mest og det er en skam. Kontanthjælp med børn rimer bare ikke på Tivoli.

    SvarSlet