mandag den 9. juli 2012

Hillerød og Frederiksborg slot.

Lørdag var jeg med min mor på Frederiksborg slot. Egentlig skulle vi have været der med min boligforening . Men der var ikke nok tilmeldte. Så vi tog toget derop til. For til Hillerød ville vi når nu vi havde chancen for at blive luftet ;-)

Sjov vægdekoration ved en butik. Jeg undersøgte ikke lige ,hvad det var for en butik.

Det støvregnede men var dejligt lunt. Så her et diset vue udover søen og slottet.

Beklager den dårlige belysning. Det var jo regnvejr.

Oppe på slottet ,hvor vi ville se portrætudstillingen .

Tårn på slottet. Dette her er ældre end resten af slottet. Vil ikke trætte nogen med årstal ;-)

Kik fra slottet ned over parken. Den har jeg endnu ikke set nærmere på. Det må blive målet for en ny udflugt.

Loftsdekoration på 3.sal.

Loftsdekoration samme sted.


Hvem det er og ,hvem der har lavet det ved jeg ikke. Jeg synes bare at øjnene er så flot lavet. Billedet er blevet ret gult i det. Det er mit fotografi der gør det.

Mange forskellige portrætter og mange måder at male dem på.

Imponerende stort portræt af Mary. Havde set det i tv-klip.

Vævet af avispapir. Det havde jeg ikke troet. Jeg troede det var en slags kollage.

Kæmpestort maleri igen af Mary.

Klaus Rifbjerg malet af Jørgen Boberg.

Ingen udflugt uden en is. Her ribs- og lakrids-is. Lakridsen er fast hver gang jeg køber is hos Paradis´is.


Portrætudstillingen er virkelig et besøg værd. Vi fik en anden stor udstilling med i købet på slottet. Den laver jeg et indlæg om om lidt.















Ingen kommentarer:

Send en kommentar