torsdag den 31. maj 2012

Øens bedste sandwiches.

Nede ved havnen i Gudhjem ligger der en café .Den hedder Provianten. Og der laves den bedste sandwich jeg har smagt længe.

Den ser måske ikke ud af så meget men den smagte bare SÅ godt. En kylling/bacon sandwich med sprød salat og en bolle som var sprød og lækker. Ikke så meget dressing . Lige efter min smag . Og så et glas dejlig øl . Det er nok længe siden jeg har fået øl siden det smagte så godt ;-)

Vi sad ude og spiste .Råkoldt ja og vi lånte tæpper . Det var hyggeligt.

Caféen eller øl-baren som den også hed ligger lige på havnen på hjørnet af Åbogade.

Egentlig skulle vi have haft en is men der var fyldt med skolebørn inde i iscaféen så der gad vi ikke stå i kø.
Denne lille trehjulede vogn stod udenfor og lavede så fin reklame for isen.

Helt bedårende pasteller .

Tilbage til Rønne med bussen.

I Rønne så jeg denne cykel også i pasteller.

Det viste sig at det er Everton som har lavet cyklen som hedder Cupcake. 

I stedet for at få de traditionelle klipper,vand,glaspusterier,og røgerier som jeg også har billeder af på kameraet fik I denne lille anderledes reportage fra Gudhjem og Rønne :-)

I morgen har jeg ikke andre planer end at jeg skal tjekke ud fra hotellet kl.10. Og derefter ved jeg ikke helt ,hvad jeg skal lave før jeg skal sejle herfra kl.18.30.  Jo måske op og hygge med datteren . Og ellers tøffe rundt. Hotellet har sagt ja til at have min kuffert stående indtil jeg skal hjem. Godt nok for den er blevet dobbelt så tung som da jeg kom herover ;-)


PS: Jeg er rigtig glad for at jeg har uldtrøjen med herover den har været i brug alle dage undtagen lige den dag jeg kom herover. Jeg har også vanter og halsedisse med men dem har jeg dog ikke brugt.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar