søndag den 5. februar 2012

Malerweekend.

Jeg har været på malerkursus hos Grethe Villadsen i denne weekend.
Det var med bævren at jeg ventede på denne weekend. For ,hvordan ville vejret arte sig ?
Jo den første dag var det pisse hamrende koldt at cykle dertil. Havde købt nye vanter i Tiger butikken til 50 kr. 50 Kr. som var givet rigtig godt ud. Jeg svedte faktisk om hænderne da jeg var nået halvvejs. Så de var gode.
Ja og så var det fint tørt vejr at køre afsted i på cykel med lærreder og malergrej.
Men så her i dag væltede sneen bare ned da jeg skulle ud ad døren. Jeg tog udstyret på og cyklede afsted . Og kom da heldigvis helskindet dertil. En cykeltur på ca.4 km. Det er jo ingenting normalt men i det snevejr synes jeg det var en lang tur.
I går tegnede vi efter nøgenmodel. Flot model ,slank og yndefuld var hun. Synd for hende at jeg skulle tegne hende. For så blev hun bare bred og slet ikke yndefuld :-/


Jeg malede også . Og det gik da lidt bedre :-)
Blev ikke helt færdig med de to malerier jeg gik i gang med. Det ene øje på portrættet blev malet om da det var placeret forkert. Og det er ikke helt færdigt. Fotograferet sammen med den forside på Ud  Og Se Med DSB. Jeg synes hun er yndig hende på fotografiet. Og det er det jeg har prøvet at fange. Om det så lykkedes vil jeg lade stå hen i det uvisse. Hun er som skrevet ikke færdig endnu.


Så malede jeg et lille billede med mennesker i bevægelse . De mangler skygger men ellers er jeg godt tilfreds :-)


Håber også at du havde en god weekend :-)



2 kommentarer:

  1. Uanset om alt ikke er færdigt, har du min fulde og kæmpe BEUNDRING. Ser ud som en dejlig og givende weekend.

    SvarSlet
  2. Tak ,hvor er du sød Stella :-)
    Ja det var en dejlig weekend.

    SvarSlet